Followers

Family Day 2013 : Residence Inn, Cherating @ Part 1

Assalamualaikum.. Mornink uolsss...
Weekend lepas kami sekeluarga ke Cherating ada family day sekolah aku.. Family day ni di buat kat Residence Inn, Cherating.. Kami bertolak dari Chenor lebih kurang pukul 11 pagi.. Singgah makan kat rnr Maran macam biasa,tempat febret aku ngn incik suami.... Pastu teruskan perjalanan ke Cherating. Kalau korang pegi Maran, memang aku suggest sangat-sangat korang singgah makan kat rnr Maran ni, sebab harga makanan kat sini murah sangat dan makanan pun sodap. Berbaloi-baloi.. Kedainya pun bersih.. 

Kami sampai kat Cherating pukul 2 petang, ngam-ngam ngn masa check in.. Masa kami sampai, aku tengok dah ramai yang sampai dulu.. Memula aku ingatkan aku yang paling awal, tapi rupenye orang lain lagi awal kowt.. Eksaited dorang sume nih.. Hehe..Yang lagik syok tu, kebanyakan anak-anak dah siap berendam dalam kolam, walaupun masa tu matahari tengah memancar dengan teriknya.. Hahaha... Memang puas ati la dorang nih..

Sampai jek, kami trus cek in.. dapat tupperware 3 bijik..

Lepas cek in, incik suami pegi amik beg. Danish nangis nagis nak ikot papa.. 

Kawasan parkingnye... agak terhad jugak.. Sape datang cepat dia dapat..

Posing dulu sebelum masuk bilik.. Danish dah over eksaited dah time ni.. Hahaha... 


Bergerak ke bilik.. Ni laluan ke bilik... Kat sini ada di sediakan 2 jenis penginapan, ada chalet dan bilik.. Mostly yang duduk chalet komplen cakap tak puas hati sebab kotor.. Chalet tu macam dah lame tak digunakan kot, time-time ada family day macam ni, dah tak cukup bilik, dia terpaksa la bagi chalet.Tapi chalet tu agak luas jugak, seswai la utk yang ada anak ramai..Ada 2 katil queen.. Nasib baik kami datang awal, dapat la bilik.. Mengadap kolam lagik tu.. memang mabeles lah..


See tengah panas-panas terik cenggini pun dorang sanggup berendam dalam kolam..haha, terbaekk la anak-anak nih, abih sunburn kanggg

Okey,teruskan perjalanan ke bilik.. Bilik kami atas skali, tepi skali, tingkat 3.. Adoii, jenuh la dukung anak bujang aku nih.. Dia boleh je naik tangga sendiri, tapi stengah jam la kena tunggu nak sampai atas tuh,, haha


Incik suami naik dulu bawak beg, aku menyusul kemudian..


Bilik kami 322..

Ada satu katil queen dan satu katil bujang, untuk anak bujang kami.. Seriously, malam tu memang danish tido situ sorang-sorang.. hak hak,, dia penat sangat kot, tak sedar langsung.. kalau kat umah mane lah dia boleh tido jauh dari orang.. kat sini pandai pulak dia berdikari..

Suasana bilik kami.. Actually, perabot sume dah lama, tapi bersih.. Boleh la.. Biliknya takde la grand sangat, cat kat dinding dah terkopak-kopak cket, pintu bilik pun dah rosak, tapi takde la sampai spoiled mood aku.. Yang best nya sebab bilik ni mengadap kolam yang super duper awesome..


Ada tv lcd.. Biliknya pun agak luas, ada la ruang untuk solat dan danish berlari-lari..

View dari bilik...cantik kan? Aku suka.. sebabnya sepanjang aku dok p cuti-cuti malaysia ni, belum pernah lagi dok bilik  yang macam ni.. ok  la, ada kelainan..tapi kalau view cenggini mmg tak seswai la utk honeymoon.. Kalau untuk santai santai orite le.. Tambah tambah bawak anak, memang sesuai

Teringin nak terjun kolam, tapi panas.. takot sunburn.. dah la aku ni tak berapa nak cerah.. Jenuh dok pulun collagen nak bagi putih, muahahaha

Toilet luas dan bersih.. Memenuhi spesifikasi yang aku tetapkan

Toilet lagi.. heheh.. Mandi kat sini best, tekanan air kuat.. sesuai utk orang yang suka mandi berejam-jam macam aku nih

Kesian kat anak aku nih, dok memanggil manggil kawan dia kat bawah, nak terjun kolam jugak.. huhu panas la sayang, mummy takot demam jerkk.. awak tu susah makan ubat... Tapi... tak sampai hati tengok dia dok melekat je kat balkoni tu, ajak masuk bilik pun tanak... Sudahnyee, cer teka sape menang?

Sebelum bukak berehat rehat atas katil, kita berphoto gedik la dulu ya..ehehehehe

Lagik... ahahaha posing memosing nih memang kegemaran aku.. incik suami layankan aje le hobi isteri nye

Cer tengok anak bujang aku tuh,,, pandai posing kemain lagik

Opsss, dia buat drama pulak dah.. muahahaha.. Anak aku ni kalau bab suruh berlakon, memang dia terer sangat le

Ok last... sebelum terjun kolam...

sambung next entri ya.... Sebenarnya tanak buat part1 part 2, tapi sebab banyak sangat gambo yang nak di simpan kat sini, maka, terpaksa lah jugakk..
tq sudi singgah.. Tata~

No comments: