Followers

Made In Malaysia Jerrr..

Da lama x update entri kan..
tetibe rajin pulaks! 
da lama nak tulis, tapi malas nye pasal okeh..

Sbnrnye nak share sedikit luahan perasaan, ecececeh..
Salah ke saya membeli barangan buatan Malaysia??
Suka hati saya lah kan.. Duit saya,saya punye pasal la, nak beli ape pun, asalkan saya suke,, 

cite nye pasal keta..
Sbnrnye mmg da lama ter pk nak tuka keta..
Sejak dari awal kawen dulu lagi..
Almaklum aje lah keta tu kan menggamit memori silam.. ( xnak cite panjang2, sbb ada kaitan dgn org tuh yg dah lame saya lupekan punnn)
Pasal keta tu jgk membuat incik hubby saya selalu terasa ati..
Kalau nak ikotkan mmg sayang,dah bertahun bersama,susah sng bersama.,  tp apakan dayaku..
Tiap kali org tanye, eh kenapa keta awk plate perak,? (biasa la org kn suka menyebok) tiap kali itu jgk la ati incik hubby akan terguris.. huwaaaaaa, sbb dia tau alkisahnye kannn...(org kata jeles tanda sayang kan kan kan, hahaha)
sng cite, let go aje lah,,, takot makin melarat kemudian ari,susah pulak! dannnn tata myvi ku~..


Kemudian,
Setelah bincang2 dgn incik hubby, 
dan kami pk baik buruk, kami pun buat la keputusan utk jual keta ni n beli keta yg lebih besar sikit, memandangkan kami memerlukan ruang bonet yg besar, maklumla barang danish pun dah setengah bonet, dgn beg nye, raga susunye, stroller nye, belum masuk brg  papa n mummy nye,,hihi..

Kami buat keputusan utk beli mpv jelah, dan ikot kemampuan kami.. Saya ni bukannye jenis yang suka hidup "biar papa asal bergaya".. oh nononono okeh! saya masih perlukan ruang untuk bershopping, masa untuk berholiday!

Dannnnn....keputusannye kami pilih Exora Bold aje.. Itu aje yang mampu..
Salah ke? X salah kan,,, saya suka,, hubby pun suka.. danish pun suka.. Dan kami selesa.. Cukuplah...
Tapi ada pulak yang bertanya.. Amik Exora je ke? nape x amik grand livina ke, wish ke. estima ke?? (nada yg bertanye tu yg x tahannn tu)
ada puleeekkkk..haishh.. da nampak kita bwk yg tu,yg tu aje la... kan!
Yelah,saya ni miskin, X mcm awk, banyak duitt...Kami suka yg ni, so kami beli yg ni.. ini aje yg mampu.. Kami yg nak naik, Kami yg bayar hokeh,,,dannn,,, sekian!


~Kami  bersyukur dengan apa yg ada, setiap rezeki yang di kurniakan-Nya..~

2 comments:

nik ros said...

kalau ikut kata manusia mmg tak senang hidup kita ni jiey. yg penting kita ni tahu kemampuan kito kan.

QUEEN of Heart said...

btul tu nik, huhu,gapo yg kita buat ada je x kena d mata dorg..haishhh